Humorban nem ismerünk tréfát: a mémek és az inside joke szerepe a marketingben

A mémek az internetes társadalom kulturális közös nevezői lettek – az influencer marketing pedig csak még tovább erősíti ezt a hullámot. Manapság pedig már egyre több brand ismeri fel a meme-ekben rejlő lehetőségeket. És hogy miért beszélek most én is ezekről? Kkv-ként épp egy ilyen olcsó, de hatékony, potenciálisan virális terjedést elérni képes marketingeszközre van … Read more

„Ha egy brandnek van saját weboldala vagy közösségi platformja, már kiadónak számít” – interjú Mark Stephensszel

Mark Stephens a Time Inc. UK tartalommarketing-vezetője, több mint 17 éve dolgozik már a média-, marketing- és kreatív piacon. Felügyelete alatt félszáz fős csapat készít tartalmakat a legnevesebb világcégeknek olyan saját brandjeik lapjaira, mint a Marie Claire vagy az InStyle. Amszterdamban a Digital Marketing World Forumon futottam össze vele (beszámoló a rendezvényről), és a legszimpatikusabb … Read more

„Csak azért, mert látják a tartalmad, még senki nem akar vásárolni tőled” – interjú Hannah Smithszel

Hannah Smith saját magának adott titulusa: Content Strategist and Drunken Ne’er-Do-Well. Hivatalosan ő a head of outreach a VerveSearchnél, ahová a Distilledtől került, előtte pedig 7 évig offline marketinggel foglalkozott. A nevéhez olyan kampányok kreatív munkája fűződik, melyek több ezer hivatkozást és látogatók százezreit hozzák az ügyfeleiknek, profi újságíró-suttogó, éjszakánként pedig azon gondolkodik, mit csinálna, … Read more

10 másodperced van! Hogyan kerülheted el a gyors lepattanást a honlapodról?

10, legjobb esetben 15 másodperced van arra, hogy felkeltsd a honlapodra érkezők figyelmét. Ha ezt elmulasztod, akkor olyan gyorsan lepattannak az olvasók, mintha ott se lettek volna, és percekkel később már arra sem emlékeznek, hogy jártak valaha nálad. Kevésnek tűnik? Az is, egy normál tévéreklám ennek általában háromszorosa. Lehetetlen ennyi idő alatt meggyőzni a honlapodra érkezőket? Nem az. A célod valami hasonló lehet, mint amikor (jó) főcímet írsz: érd el, hogy elolvassák a következő mondatot, vagyis ebben az esetben mutass olyat, ami meggyőzi az érkezőket a maradásról. A kérdés persze az, hogy mivel tartod a honlapodon az olvasókat? Mik azok a trükkök, amiket bevethetsz, hogy az emberek ne hagyjanak el téged azonnal? Még jóval azelőtt, hogy megismernének. Hogy egy kicsit közelebb kerüljenek a válaszhoz, a Microsoftnál mintegy 2 milliárd weboldalmegnyitást elemeztek, és a kutatók arra jutottak, hogy...

A több ebben az esetben jobb

...hogy a felhasználók honlapon töltött ideje a Weibull-eloszlás fordítottjaként működik. Anélkül, hogy nagyon belemennénk a statisztika rejtelmeibe: a Weibull-eloszlás egy folytonos valószínűség-eloszlás, ahol az elem megbízhatósági jellemzőit használják fel arra, hogy megállapítsák a rendszer megbízhatósági tulajdonságait. Szép, igaz? És még csak nem is ástunk mélyre. Egy rendszer megbízhatóságát az adja, hogy a kívánt időpontban megfelelően tud-e működni. Csakhogy a meghibásodás konkrét időpontját nem lehet előre látni, hiszen a probléma véletlenszerűen következik be. A számítás az ilyen problémákkal kapcsolatos kérdésekre próbál válaszokat adni, természetesen a valószínűség-számítás keretein belül.

Vissza a honlapokhoz és az olvasóidhoz

A weblapon töltött idő esetében ez így működik fordított módon: minél több időt töltenek az emberek az oldaladon, az annál jobb (és annál jobban működik). Hogy ez miért nagy dolog? Azért, mert 5 másodpercen belül végtelenül nagy az esélye annak, hogy egy felhasználó lepattan. 10 másodperc után már „csak” 3 százalék. 40 másodperc után pedig kb. ugyanannyi, mint annak, hogy az érdeklődő végül 2 percig nálad marad. 2 perc pedig sok mindenre elég lehet egy érdeklődő esetében... web7

(via blog.eyequant.com)

RAS, ami miatt nem figyelnek rád

Ha ilyen rövid idő áll a rendelkezésedre, akkor egyértelmű, hogy csak minőségi munkával érhetsz el eredményeket. A szerencsét el is felejtheted, hiszen ha nem tudod, hova akarod vinni az érkezőket, akkor azok másodpercek múlva lelépnek. A felhasználónak elég annyi, hogy kétségessé válik, mi a különleges értéke, az egyedisége és a célja a honlapodnak, és máris messze jár. Nincs ideje utánajárni, nincs ideje kutakodni és értelmezni. Ez nem egy személyes terefere, itt egy kilépéshez nem kell vastag bőr. A weblapoddal az embereket egy egyértelmű cél felé akarod terelni, ez általában feliratkozás vagy vásárlás, és minél jobban felkelted az érdeklődésüket, annál könnyebb dolgod lesz, hogy ezt a célt végül elérd. Itt jön be a képbe a RAS, vagyis a retikuláris aktiválórendszer, amely egy szűrő szerepét tölti be az agyunkban (az agyalap és a gerincvelő csatlakozásánál), és lényegében meghatározza, hogy melyik gondolatunkra összpontosítsuk majd a figyelmünket. Melyik a fontosabb? Az, hogy végiggondoljam, hányra kell menni a gyerekért az oviba, vagy inkább az, hogy koncentráljak a megnyitott honlap első sorára? Éhes is vagyok, a kutya ugat valamiért, és lehet, hogy már vannak részeredmények az amerikai elnökválasztásról. El sem hiszed, hány dologgal versenyzel, hogy a felhasználó rád figyeljen. A RAS viszont előszűr, információval lát el és figyelmeztet, vagyis „tudat alatt” megmondja, hogy mire fókuszálj. Tudjuk, hogy mik azok a szempontok, amik alapján rendszerez, ezért becsapható. Előnyt élveznek nála:
  • a fizikális szükségletek (étkezés)
  • saját döntések meghozatala (ezért látunk mindenki kezében iPhone-t azt követően, hogy vettünk egyet)
  • a nevünk (kedves számunkra, ha máshol viszontlátjuk)
  • az érzelmek (ha valami behúz minket érzelmileg, akkor a sztorié vagyunk)
  • kontraszt (jobban odafigyelünk azokra a dolgokra, amik kontrasztos helyzetet teremtenek)
  • az újszerűség
És így tovább.

10 trükk, amivel fenntarthatod az érkezők figyelmét

Vegyük végig akkor, hogy mi az a 10 trükk, amit több szakember is ajánl ahhoz, hogy a honlapodra érkezőket a lehető legtöbb ideig a felületeden tartsd. 1. Az újszerűség, vagyis statikus tartalmak helyett újdonságok. Agyunkat a hírértékű érdekességek megállíthatatlanul bevonzzák, és ösztönösen figyelni kezdünk ezekre. Konklúzió: ahhoz, hogy fenntartsd az érkezők figyelmét, állandóan újdonságot kell nekik adnod. Elég az is, ha nem felejted el, hogy ősszel az őszi ajánlatokkal kell bombáznod őket. De jó példa erre az is, amikor egy kicsit elhagyod a megszokott utat, a konvenciókat, és újfajta megközelítést alkalmazol. Lentebb például azt látjuk, hogy a GiftRocket oldalán a „How it works” 3 pontja nem egymás alá került, hanem egy picit játszottak az egész dizájnnal a fejlesztők. web1  

(via drjeanchapman.com)

web6

(via conversionxl.com)

Read More

Hogyan tanulhatsz a nagyoktól? Így működik a Whole Foods tartalommarketingje (elemzés)

Avagy milyen tudást vehetsz át kkv-ként egy folyamatosan bővülő amerikai kiskereskedéstől, és mivel inspirálhat a sikerük? A Whole Foods tartalomgyára azért kiváló tananyag, mert a cégnél felismerték, hogy mennyire fontos odafigyelni a fogyasztók igényeire, és hogy miképp húzhat hasznot valaki abból, ha nemcsak meghallgatja a vásárlóit, de még inspirációt is merít a mondanivalójukból. A végeredményben … Read more

Mozgalomkommunikáció – Tanulságok a Férfiak Klubjától (esettanulmány)

Megdöbbentem, hogy egy mozgalom arra használja a közösségi médiát, amelyre a közösségi média elvileg való: közösségépítésre. (Nem vagyok naiv: látom, hogy a Facebook egy jól álcázott hirdetési platform.) A beszélgetés során jeleztem a Férfiak Klubja alapítójának, Bedő Imrének, hogy nem vagyunk elfogulatlanok. A Férfiak Klubja közösséget épít a közösségnélküliség korában, és aktívan segít az elveszett … Read more

Interjú Rebecca Liebbel – A tartalommarketinghez csak pár kirúgott újságíró kell?

Az idei Media Hungaryn előadást tartott Rebecca Lieb amerikai tartalommarketing-szakértő is. Az Altimeter és az Econsultancy korábbi munkatársával, a Teradata Applications jelenlegi alelnökével a Kreatív Kontroll standjánál arról beszélgettünk, miért hibás a cégek tartalommarketing-felfogása, miért nehéz a házon belüli tartalomgyártás és mire fel a nagy felhajtás a videomarketing körül. Egy prezentációjában idézi a statisztikát, miszerint … Read more

A megtérülő tartalommarketing – Így számolj ROI-t

Nem tudom neked megmondani, hogy mi az a „minőségi tartalom”, amiről mindenki beszél. Én kétfajta tartalmat ismerek: amelyik pozitív ROI-t hoz és amelyik nem. Mielőtt ezt kifejteném, tisztázzuk, hogy a tartalommarketingben nincs olyan, hogy azonnali siker. Itt nem kampányok vannak, hanem értékesítési csatornák és folyamatos kommunikáció, megtérülést pedig egy-egy tartalomra (pl. white paper), egy-egy csatornára … Read more