Egy sales letter 100%-os konverzióval

Nem olvastad félre. Akad egy kevéssé ismert levél a direct response copywriting történetében, amely 100%-os konverziót ért el. Mit tudhat ez az 1381 szavas sales letter? Mondatról mondatra elemeztem neked.

A levél története

Bruce Barton (a BBDO társalapítója, kongresszusi képviselő, szerző... és copywriter) 1925-ben 24 felsővezetőnek küldött egy 5 oldalas levelet, melyen (ha az én számításom helyes) 1381 igencsak meggyőző szó szerepelt. 1925-ben a Berea College költségvetésében hatalmas lyukak tátongtak, az egyetem kezdett eladósodni. A hallgatók szegények voltak. A Bereanak 2 lehetősége maradt: vagy elutasítja a legszegényebb hallgatók jelentkezését, vagy tandíjat vezetnek be. Ekkor írta meg Bruce az adománygyűjtő levelet, melyet 24 New York-i felsővezetőnek megküldött (már ismerte a címzetteket). Mindenkitől 1000 dolláros adományt kért, Bruce maga is felajánlott 1000 dollárt. Mind a 24 címzett válaszolt és felajánlotta a pénzt. (A 25 000 dollár mai árfolyamon 342 417 dollárt, vagyis kb. 92,6 millió forintot ér.)

A levél elemzése

Read More