Reklámozz ezzel a 17 főcímmel és legyél a leggazdagabb marketinges

Ezzel a cikkel forintmilliókat fogsz keresni. Hogy miért? Egyszerű: mert a főcím (headline) minden reklámanyagod legfontosabb része. Ezzel találkozik először az olvasód – értelemszerűen így ez alapján dönti el, hogy az adott reklámanyagot elolvassa-e vagy sem. (És bizony ellenszélben dolgozol: a szakmabelieken kívül senki nem olvasgat hobbiból reklámokat.)
  • A főcímed miatt kattintják le a cikket – vagy felejtik el.
  • Nagyrészt a főcímed dönti el, hogy a Facebook-hirdetésednél megállnak-e a scrollozásban, lájkolják-e és lekattintják-e – vagy fölöslegesen szórod a pénzt.
  • A főcímed tartja a landing page-en a látogatót – avagy a rossz főcím miatt úgy dönt, hogy az anyag nem érdekes (és pár másodperc alatt bezárja).
Ebben a cikkben kapni fogsz 17 olyan főcímsablont, amelyeket játszi könnyedséggel használhatsz. De előbb:

Milyen a jó főcím?

„Hatékonnyá teszi a hirdetést.” „Jó CTR-t ér el Facebookon.” „Sok árbevételt hoz.” Ezek relatív és kissé megfoghatatlan célok, ezért tehát definiáljuk a jó headline-t:
A jó főcím felkelti az ügyfél figyelmét azzal, hogy valami relevánsat ígér – és ezzel rábírja őt arra, hogy a következő lépést elvégezze (legyen az egy e-mail megnyitása, egy hirdetés lekattintása vagy a salesoldal első mondatának elolvasása).
A főcímben még nem értékesítesz semmit – ez ugyanis képtelenség. „Csak” annyi a dolgod, hogy megragadd az ügyfeled a nyakánál és a monitorhoz szegezd őt. Még a relevancián időzzünk el, mielőtt a 17 sablonra rátérünk: az releváns, ami az ügyfeledet érdekli (illetve amire vágyik), és valahogyan kapcsolódik az ajánlatodhoz. Ez trivialitás, de kifejtem: az nem jó főcím, ha kiírod vörös betűkkel, hogy szex, majd azzal folytatod, hogy „most, hogy a figyelmed megszereztem…”. Ezek fenntarthatatlan átverések, rövid távon elveszíted az ügyfeleid bizalmát, hosszú távon elveszíted a brandedet (ha volt egyáltalán).

Hogyan használd ezeket a sablonokat?

Legelőször értsd meg, hogy melyik miért működhet. Matekot sem úgy tanulunk, hogy bemagoljuk azt, hogy kettő meg kettő az négy – hanem megértjük, hogy két valami plusz két valami az összesen négy valami. A headline-oknál ugyanez a helyzet: ne ragadj le egy-egy szócskán – amíg a struktúra rendben van, illetve érted, hogy mit miért csinálsz, addig a reklámszövegírás istenei rád fognak mosolyogni. Ezek agyontesztelt formulák, így nemcsak milliókat kereshetsz velük, de milliókat is spórolsz (ugyanis nem kell drága pénzen és sok időn kitesztelned, hogy ezek működnek).

Használd ezt a 17 főcímsablont (és hódítsd meg a világot)

Read More

5 perc alatt tanítalak meg Perry Belcher garantáltan kattintásvonzó headline-jára (akkor is, ha nem értesz a szövegíráshoz)

A szövegírás legnagyobb kihívása a címadás. Számos cikkben, sőt önálló tréningelőadásban mi is külön foglalkozunk ezzel a témával. A cím, vagyis a headline az, aminek meg kell ragadnia az olvasó figyelmét, ezen múlik minden, itt a funnel eleje. A címet átlagosan ötször annyian olvassák, mint magát a szöveget, amelyhez tartozik. Perry Belcher a DigitalMarketer és a Native Commerce társalapítója, és több mint 250 millió dollárnyi online értékesítés köszönhető a munkájának. Mindemellett profi szövegíró is. Éppen ezért mutatom meg neked azt a formulát, amit ő dolgozott ki, amikor a DM szövegíróit oktatta.
Ezt még a Traffic&Conversion Summitról hoztuk haza, de máshol nem olvashattad – mondjuk úgy, ez a cikk egy kis betekintést ad abba, hogy milyen exkluzív tartalmakat várhatsz a hamarosan megjelenő Kontent-különszámban.

A Belcher-féle headline 5 lépésben

Read More

A neuromarketing szerint így írj headline-t

Roger Dooley, a népszerű neuromarketing-szerző (Az agyukra megyünk!) kiderítette, hogyan írj olyan címet, amivel az összes olvasó agyát megleped. A legtöbb headline (és általában marketingszöveg) ott vérzik el, hogy túl kiszámítható. Híresen ellenzem a sablonokat (cégünk ekkor és ekkor alakult), mert egyrészt az olvasónak irreleváns (ő először megoldást keres a problémáira, nem hitelességelemeket), másrészt kiszámítható. … Read more