Építs termékoldalt a kérdéseimből (6 legfontosabb válaszod és egy életmentő tipp)

Van 6 kérdésem a termékedről. Ha nem tudsz válaszolni rájuk, nem fogok tőled vásárolni. Nem tőled fogok vásárolni. Most nagyon figyelj, mert az összes termékoldali szövegedet újra kell majd ellenőrizned. Megtanítottunk már arra, hogyan pozicionálj, hogyan légy egyedi, hogyan használd a termékoldaladon a storytellinget. Most azt fogom elmondani, hogyan kezdj neki a termékoldali copy megírásának úgy, hogy felsorakoztatod a legfontosabb kérdéseket. Gyakorlatilag adok egy checklistet a legfontosabbakról, és tippeket arra, hol találsz még – és hogyan válaszolj. 6 olyan nagyon alapvető kérdés van, ami minden vásárlódban fel fog merülni, amikor a webáruház termékadatlapjait böngészi. Menjünk végig ezeken sorban. A 6 alapkérdést nem hasraütés után írtam: Justin Rondeau, a DigitalMarketer optimalizációért felelős vezetőjétől vannak, aki több mint 500 A/B tesztet futtatott le és több mint 3000-et elemzett ki a B2B és e-kereskedelmi szektorokban.

1. kérdés: Milyen a termék?

Hogyan néz ki, ha nem képernyőn látom? Milyen érzés kézbe venni? Milyen érzés használni? Milyen színű pontosan? Amit a vásárlód nem lát, azt nem fogja megvenni. De akkor sem veszi meg, ha nem tetszik neki, amit lát. Írnék arról, mennyire fontosak a képek a termékoldalon, hogy használj 360 fokos nézetet, automatikus nagyítást és így tovább, de nem. Most a szövegedet írjuk meg. A szövegednek segítenie kell a vizuális elemeket abban, hogy a vásárlód elképzelje a terméket. Ez akkor fog sikerülni, ha ügyesen írod azt le. Hangsúlyozom azt is, hogy nem kell regényeket írnod, nem kell több száz szó, amiben a termékről áradozol, elég annyi, ha pár mondatban a legfontosabbakat kommunikálod. Tekints erre a nagyszerű példára a Bonobostól: Itt nem a megjelenésre koncentrálnak, hanem az érzésre. Biztosítják arról a vásárlót, hogy ebben az ingben szabadon mozoghat, nem korlátozza őt a ruhadarab. Szabadon írj a termékelőnyökről, érzékeltesd, milyen, amikor a kezükben/rajtuk van a termék, amikor ott áll a lakásban és így tovább.

2. kérdés: Hogyan működik?

Ha nem biztosítasz elegendő információt, könnyen meglehet, hogy az ügyfelek nem hisznek majd a termékedben. Vagy akár csak abban nem fognak hinni, hogy éppen rajtuk segíteni fog. Bátran alkalmazhatod a storytellinget, ahogyan ezt a korábbi cikkben láttad – és a legjobban akkor teheted ezt, ha valós történetet mesélsz el, ha testimonialokra, sőt felhasználói tartalmakra alapozol. A vásárlódnak tudnia kell azt, hogy nemcsak megérted a problémáját, nem egyszerűen át tudod érezni, hanem a termék segítségével bizonyítottan képes vagy ezt megoldani. A testimonialok használata mellett az értékelések megjelenítésére is buzdítanálak. A cikk végén kielemzek egy magyar termékoldalt, egy részt már most megmutatok belőle. A webáruházban kikerestem egy adott drónt, és ezt az értékelést találtam alatta: 3 csillag, de kit érdekel? Pontosan azt írja le, hogy a termék tökéletesen úgy működik, ahogyan azt a termékoldal leírja, és pontosan arra a célra alkalmas, amire valószínűleg megvásárolnád. Még jobb, ha vannak útmutatóid, how-to-tartalmaid, amelyeket akár szerepeltetsz a termékoldalon, akár ajánlod azokat ott.

3. kérdés: Mekkora a termék?

Read More