9 trend, ami 2016 e-mail marketingjét alakítja

Jósolni mindig nehéz. Különösen akkor, ha a marketing egyik legdinamikusabban fejlődő ágáról beszélünk. Míg a delphoi papnők babérlevelekből jósoltak a kíváncsiaknak, addig a jó marketinges inkább a tapasztalatokra, az adatokra és a szakértők véleményére támaszkodik. Így teszünk mi is, és elmondjuk neked, hogy miért kell odafigyelned az interaktív e-mailekre, az új e-mail dizájnokra és a gépi tanulásra. Következzék tehát az a 9 trend, amely 2016-ban a hírlevelezésben várható.

1. A mobilos e-mail marketing felnőttkorba ért

Mit választ egy marketinges: e-mail marketinget vagy a közösségi oldalakat? Nos, marketingkonferenciákon többnyire az új és csillogó social platformoké a főszerep, a sokszor eltemetett (de még mindig viruló) e-mail marketing pedig a tegnap marketingeszközének tűnik. Ám az e-mail marketing átlagos megtérülése 3800%, és ezt nem én mondom, hanem a DMA National Client Email Report 2015-öt összeállító szakértők. (De én is mondtam már hasonlót.) Sokan még mindig lenézik vagy temetik az e-mail marketinget, pedig 2016-ban már a mobilstratégia központi elemévé vált az e-mail – évek óta egyre többen és többen nyitják meg leveleiket okostelefonról. Az amerikai e-mailek 66%-át már okostelefonról olvassák (az amerikai fogyasztók eszközválasztását vizsgáló tanulmány, a US Consumer Device Preference Report szerint). email_marketing_2016_litmus_mobile

Az emailclientmarketshare.com oldalon naprakészen követheted, hogy az e-mail-kliensek megoszlása éppen mekkora (és melyik nőtt, melyik csökkent)

A tendencia szerint ha nem vagy reszponzív e-mailben, akkor nincs e-mail marketinged. Ez Magyarországon is igaz már: 2013-ban még csak a magyarok 16%-a nyitott meg mobilon a hírleveleket, ez 2014-re 20%-ra emelkedett, 2015-ben pedig már 25,1%-os megnyitási aránnyal számoltunk az Emailmarketingszoftver blogja szerint. Az okostelefonok növekvő elterjedtsége okán hamarosan felzárkózunk azokhoz a nyugati országokhoz, ahol már átlépték az 50 százalékos határt. Ha még most is olyan maileket küldesz, amelyek nem jelennek meg jól mobilon, akkor igen kellemetlen éved lesz az idei. Mi a siker receptje? A teszt, B teszt és még több teszt. Megállás nélkül, míg rá nem akadsz a legjobb eredményt hozó verzióra. Amivel nemcsak az e-mail stratégia, de a céged marketingje is felnőttkorba lép.

2. Felejtsd el a statikus e-mailt

Az, amit eddig e-mailként ismertél, radikális átalakulások előtt áll. El tudod képzelni, hogy egy hírlevélben élő, frissülő Twitter-feedet találj? Vagy éppen egy ahhoz hasonló kis játékot, mint amivel a Google oldalain játszhatsz?
Gondoltál már arra, hogy a scarcity (sürgetés) e-mailben is működhet? Mi lenne, ha egy ajánlatod fölött azonnal elindulna a visszaszámláló a hírlevélben? Erre is van lehetőség.
Ezek mind olyan megoldások, amelyek már most is léteznek és működnek, csak éppen még nem terjedtek el – így te sem késtél még el. Még azzal sem, hogy a legalapvetőbb szintű dinamikus, interaktív megoldásokat megvalósítsd. (Plusz ha a piacodon elsőként használsz valamit, akkor tied az előny.) Visszatér a GIF? Vissza. A statikus és unalmas e-mailek kora lejárt. A webdizájnban már mondhatni elavult megoldásnak számít a GIF-ek használata: ha használják is, a profi webdizájnerek csak mértékkel nyúlnak hozzá. E-mailben sem árt, ha visszafogjuk magunkat, egy-két animált GIF azonban különlegessé teheti a levelet. Figyelj arra, hogy a GIF-ek nem minden platformon támogatottak (az Outlook például nem szereti őket, míg a Gmail igen). Létfontosságú információt tehát soha ne rakj GIF-re, a CTA se legyen animált, és ne úgy szerkeszd meg a levelet, hogy tátongó űrt hagyjon, ha nem jelenne meg. (Ugyanez a képekre is igaz.)email_marketing_2016_singer A jó GIF nemcsak szórakoztató és vicces, hanem alkalmas arra is, hogy az olvasó tekintetét irányítsuk vele: egyetlen mozgó elem egy mailben könnyen magára vonja a figyelmet és oda irányíthatjuk a szemet, ahol a legfontosabb elem van (CTA, fontos alcím, ajánlat, akció lejárta stb.). A Lego, a Nest vagy épp a B&Q már felismerte a dinamikus e-mailek erejét, ők GIF-es levelekkel erősítik a vásárlói élményt. De persze nem ez az egyetlen megoldás. Használhatsz videót is, bár ezzel még óvatosabbnak kell lenned – nagyon kevés kliens van, amely a beágyazott videókat támogatja, tehát egy erősen szegmentált listára tudod csak kiküldeni. Jobb megoldás lehet, ha egy állóképet (…vagy GIF-et) teszel a levélbe, és egy landing page-re irányítod a leadet, ahol a videó található. Justin Khoo (FreshInbox) szerint a kinetikus e-mailek fogják meghatározni az e-mail marketing következő korszakát – a GIF és a videó azonban még nem kinetikus. A kinetikus e-mail életteli, akár interaktív is: lehetővé teszi, hogy a felhasználó tartalmi blokkokat rejtsen el, gombokra kattintson (és azzal lenyisson egy új blokkot) és így tovább. Úgy használja a mailt, akár egy mini weboldalt. A kinetikus mail emellett képes bármilyen kliensben működni, ugyanis HTML és CSS alapokon nyugszik. Erről a témáról bővebben is írni fogunk, egyelőre halld jóslatunkat: a statikus marketing e-mailt idén kezdik majd el felváltani a merészebb, interaktívabb mutációk – és nem teszed rosszul, ha te is próbára teszed magad.

3. Még többet vásárolunk majd közvetlenül e-mailből

Az interaktív e-mailek már itt vannak, csak még nem figyeltünk fel rájuk. Ma már képesek vagyunk megoldani azt, hogy a címzettek már az e-mailben összeállítsák kosarukat, és a teljes vásárlói folyamatot lebonyolítsák anélkül, hogy elhagynák az inboxot – csak a check-out miatt kell majd továbbnavigálniuk a weboldalra. Az olyan úttörőknek köszönhetően, mint a Rebelmail, ez ma már teljességgel lehetséges. A webshop egyszerűen az inboxba költözik, a felhasználó nem csak alapinformációkat kap majd a termékről, hanem kiválaszthatja a neki megfelelő méretet, színt, személyre szabhatja rendelését, és vásárlóként érkezik meg a fizetési oldalra. Ezzel a landing page-ek teljesen ki is hagyhatóak, ami forradalmi újítást jelent. Read More