3 trend, amely megváltoztatja a tartalomfogyasztási szokásainkat a közeljövőben

A tartalom már most is rulez, de a technológiai vívmányoknak és a folyamatosan jelen lévő innovációnak köszönhetően jelentős változásokra készülhetünk a közeli jövőben. A rohamléptékű fejlődés miatt az ember izgatottan teszi fel a kérdéseit: Hogy fognak kinézni a jövő tartalmai? Miképp fogjuk azokat fogyasztani? De legfőképpen: mik azok a trendek, amelyek befolyásolják majd a tartalomfogyasztási … Read more

[Közkívánatra] Beszéljünk egy kicsit a forgatókönyvírásról (mert fontos a storytelling)

A tartalommarketingről és a szövegírás előnyeiről szoktunk írni. Mit keres akkor itt egy cikk a forgatókönyvírásról? Elárulom. Október utolsó hetében egy különleges kérés érkezett a Marketingszöveg.com exkluzív előfizetői Facebook-csoportjába: „… szívesen olvasnék nagyon sok cikket a dramaturgiáról és a forgatökönyvírásól.” – Vadász Ákos Tullió Aki ismer minket, az pontosan tudja, hogy az előfizetői csoport kéréseit … Read more

Az első mikromomentumod – így lehetsz jelen mobilon & előzhetsz meg minden konkurenst (1. rész)

Lépésről lépésre bemutatom neked, hogy hogyan uralhatod a mikromomentumokat. Ez nemcsak az egyik legfrissebb, de az egyik legfontosabb terület az online marketingben (a Google is komolyan veszi). De hogyan kerülj a vásárlók szeme elé a tökéletes pillanatban? Ha még nem hallottál a mikromomentumokról, akkor sem maradtál le semmiről (még). Nyugaton is csak tavaly kezdte el komolyan meghaladni a mobilról netezők száma az asztali gépről szörfölőkét, és eleve a mobilmarketing relatíve új. (De most kell átállnod, amíg még early adopter lehetsz.) A mikromomentumokról már részletes cikket olvashattál a Kontent magazinban (amit már az oldalon is elolvashatsz), a III. Marketing Fesztiválon Sipos Zoli előadást tartott a témában, most pedig végre beleássuk magunkat.

Összefoglaló a 3 lépésről

A Google szerint 3 lépést kell megtenned a mobilos dobogó legfelső fokáig: jelen kell lenned, hasznosnak kell lenned és gyorsnak kell lenned. Olyan három lépés ez, amelyet ha magyar cégként megteszel, hétmérföldes csizmát húzol, hiszen a hazai piac rendre a nyugati mögött halad (vitázunk, hogy hány év a lemaradásunk, de kétségtelen, hogy években mérhető). Ha tehát még most felkészülsz arra, hogy te legyél a mobilról vásárlók első számú választása, behozhatatlanul leelőzheted bármely konkurensedet.
Kérlek, ezt vedd komolyan. Nézd meg, hogy már 2014-ben tartalommarketing-meetupot szerveztünk és elkezdtük hirdetni. Ma minden a tartalommarketinggel van tele. Gondolj bele, hogy ha akkor elkezded, akkor ma már konkurenciamentes környezetben uralnád a piacodat. A mikromomentumokkal hasonló a helyzet: ha most lépsz, tied az előny. Ha megvárod, hogy 2-3 év múlva minden konferencia ezzel legyen tele, akkor már a konkurenseid is észbe kapnak.
Kezdjük tehát az elején: részletesen megmutatom neked, hogy mit kell tenned.

Ha valaki lát, attól még nem leszel érdekes

Pár évtizeddel ezelőtt a jelenlétet még az jelentette, amikor a brand tévéreklámokat futtatott vagy óriásplakátokat helyezett ki. Megjelentek a PR-akciók és rendezvényszponzorációk. A nagy márkák igyekeztek elérni azt, hogy a fogyasztók és a potenciális célpiac tudatalattijában is jelen legyenek, ezzel pedig a márkát bevéssék a fogyasztó elméjébe (esküszöm, hogy ez a szakkifejezés), és ha a fogyasztó vásárlási döntéshelyzetbe jut (áll a boltban), akkor a legjobban felépített márkát válassza. Ma azonban már nem elég az, ha látható vagy.
Azt kell megoldanod, hogy úgy kerülj a legfontosabb pillanatokban a fogyasztó elé, hogy közben nem tolakodva teszed ezt.
A mikromomentumok lényege, hogy a vásárlók a hagyományos vásárlói utakat elhagyják, véletlenszerűen csatlakoznak be annak egyes pontjain, elhagyják a funnelt és visszatérnek akár hetek-hónapok múlva. mm_1_1

Az online marketingesek legtöbbje a brand láthatóságának növelésén dolgozik – de ennek csak akkor van értelme, ha jókor és jól mutatkozol be.

Képzeljük csak el, hogyan nem használjuk a mobilt:
  • nem töltögetünk le csalitermékeket
  • nem iratkozunk fel hírlevelekre
  • jellemzően nem nézünk meg hosszú videókat
Egyszerűen nem maradunk olyan sokáig az értékesítési tölcsérben, hogy a hagyományos marketingmódszerek működjenek. Az életszerű mobilozás: véletlenszerűen eszünkbe jut a metrón, hogy most már jó lenne inkább kényelmesebben munkába járni, és rákeresünk, hogy melyik a városi közlekedésre legalkalmasabb autó. Találunk egy-két oldalt, elböngészgetünk, majd 3 megálló múlva zsebre tesszük a mobilt és haladunk tovább a munkába. Az okostelefonról vásárlók 90 százaléka egyáltalán nem biztos abban a vásárlást megelőzően, hogy melyik brandtől szeretne vásárolni. Ahogy a boltban mondjuk: „csak nézelődik”. Még a DO klaszterben (a micsodában?) levő vásárló is könnyen átcsábítható egy másik, neki ideálisabbnak tűnő választáshoz. Ez azt jelenti, hogy a konkurensed vásárlóit is könnyen magadhoz csábíthatod – háromból egy mobilos vásárló már döntött úgy, hogy inkább másik brandtől vásárol, mint eredetileg akart, mert a másik ott és akkor látta el a megfelelő információkkal, amikor szüksége volt rájuk.

800 vásárlói útvonal?

Az online értékesítés ma már sok minden, de egyszerű biztosan nem. cisco vásárlói útvonal A Cisco white paperjéből tudjuk, hogy az Internet of Everything korszakban egy termék 800-nál is több potenciális vásárlói útvonalat kínál fel. És egyre több és több lesz. Ha nem figyelsz a mikromomentumokra, akkor a digitális stratégiád szép lassan (vagy gyorsan) elveszíti a relevanciáját, a céged pedig a piacképességét.

Hogyan lehetsz jelen? Természetesen keresőoptimalizálással.

Read More

Ha unod a bullshiteket: 972%-os látogatottságnövelés egy céges bloggal

Undorít, hogy a marketingszakma tele van szubjektív véleményekkel és „szerintem így működik” szakmaiatlan habzásokkal, melyek mögé nem tesznek se számokat, se esettanulmányt, se semmit. Így van ez a tartalommarketingnél is: véleményhegyek, terminusviták és üres állítások, hogy „írj minőségi tartalmat”. Ezeket elolvashatod és meghallgathatod máshol. Én számokat fogok mutatni neked, ahogy azt a hazai legjobb szövegírás- … Read more

Ilyen egy 440 000 forintos inbound marketing képzés

Már 3 hete az Inbound Marketing Akadémia hallgatója vagyok, és alapvetően tagadnám meg az általam olyannyira dicsért tartalommarketinges szemléletet, ha nem számolnék be arról, amiről a képzésen szó esik. A Senpai Consulting és Damjanovich Nebojsa által életre hívott képzéssorozat nem a divatos workshopok és egynapos előadások egyike: a több mint két hónapig tartó képzés 440 000 … Read more