Ezért nem szólnak hozzá az üzleti blogodhoz (és így javíthatod ki)

Az üres blog szomorú látvány. Hiába raktad bele a munkaórákat, hiába írod tucatjával a bejegyzéseket, mégis síri csönd honol, és sehol egy bloghozzászólás. Most viszont végre megtudhatod, hogy mi ennek az oka, és hogyan javítsd ki. Miért nem szólnak hozzá? Miért szólnak hozzá? Az elején tisztáznunk kell valamit. Nem tudok olyan formulát mutatni neked, amitől … Read more

Így használd fel újra a régi tartalmaid (5 gyakorlati tippel)

Nem minden tartalom öregszik szépen. Mindegy, milyen elhivatottsággal vagy tehetséggel blogolsz, tartalmaid nagy része idővel valószínűleg elavulttá válik. Ez azonban még nem ok arra, hogy leírd őket. Mindjárt az elején tisztázzuk, hogy miért nem szabad megválnod a régi tartalmaidtól. (Szerencsére nem sokan vannak, akik törlik a bejegyzéseiket, de időnként találkozom olyan oldalakkal, ahol csak a … Read more

9 módszer, amivel első évében hazavághatod üzleti blogodat

Egy üzleti blog az egyik leghatékonyabb leadszerző eszközöd lehet, ha jól csinálod. Kezdőként viszont könnyen elkövethetsz egy sor olyan hibát, amelyek aztán néhány hónap alatt falnak vezetik a kísérletet. Ez azért lenne szomorú, mert így elkönyvelheted magadban, hogy talán a céges blogok mégsem működnek. (Így viszont elesel egy brutálisan jól működő felülettől.) Figyelj, mert ha ezt a cikket elolvasod, elkerülheted a végzetes baklövéseket. Nézzük a 9 blogolási hibát a megoldásukkal együtt.

1. Fogalmad sincs, kinek írsz.

A blogolást nem azzal kezded, hogy írni kezded az első posztot. Nem a témagyűjtésnél és nem a dizájnnál. Az első lépés: a célközönséged pontos meghatározása. Ha nem szánsz időt arra, hogy meghatározd a blog célközönségét, a buyer personákat, akiknek írsz, akkor fel is adhatod, mert néhány hónap után értetlenül állsz majd, azon gondolkodva, miért sikerül legfeljebb egy-egy poszttal kiemelkedő sikert elérned, és miért nem alakult ki stabil követői bázisod. Mielőtt egyáltalán elkezdenél témákat gyűjteni, a lehető legpontosabban meg kell adnod a közönséget: tudnod kell, férfiak vagy nők alkotják-e többségében, hogy mennyi az átlagéletkoruk. Hol laknak és mikor neteznek? Milyen munkájuk van? Milyen problémák foglalkoztatják őket a mindennapokban? Mire keresnek választ? Ha egy terméket akarsz eladni, komoly piackutatást végzel, hiszen tudnod kell, hogy hogyan juthatsz el leghatékonyabban a közönségedhez, mire reagálnak a legkedvezőbben. A blogod sem más, itt a szövegeidet kell eladnod. Ehhez pedig pontosan olyan tartalmakat kell gyártanod, amilyenekre közönségednek szüksége van.
A tartalommarketingben a tartalmaidra gondolj termékként.
Ha ez megvan, már tudni fogod, hol keress témákat, milyen stílusban írj, milyen csatornákon érdemes terjesztened a tartalmat és így tovább. Ne sajnáld az időt a kutatásra, mert így is beletelik majd néhány hónapba, amíg rájössz, hogy pontosan miről szól a blogod. A Yotpo bloggereinek például több mint hat hónapba telt, mire stabil növekedést tudtak felmutatni. Kipróbáltak minden létező eszközt és fogást, de kaotikusan, különösebb stratégia nélkül – ez pedig probléma. x_modszer_buyer_yotpo

A Yotpo bloggerei már fél éve blogoltak, mire rájöttek, hogy rossz témákat kínáltak – júliusban konkrétabb tervet dolgoztak ki, odafigyelve a célközönségre.

Beszéljünk is egy keveset a stratégiáról.

2. Nem tervezel előre

A blogod a tartalomstratégiád része, de saját stratégiára is szükséged lesz hozzá. Ha véletlenszerűen posztolsz, ha a különféle tartalomtípusokat véletlenszerűen váltogatod, nem figyelsz az időpontokra, akkor még az adataidat is sokkal nehezebben fogod tudni értelmezni. Stabil olvasóbázist kialakítanod pedig embert próbáló feladat lesz. Először is: célközönség meghatározása után nézd meg, milyen tartalomfajtákat kedvelnek a legjobban. Hosszú szakmai cikkeket osztanak a LinkedInen? Szívesebben néznek videókat? A listacikkek vagy a közvetlenebb sztorik népszerűbbek a körükben? Ezután tervezd meg, hogy mikor fogsz posztolni. Keress esettanulmányokat, figyeld a közönséged aktivitását, és előre jelöld ki a napokat, amikor új bejegyzéseidet közzéteszed. Végül határozd meg a témákat is. (Nyugalom, mindjárt rátérünk, hogyan.) Készíts tartalomnaptárat. A legjobb, ha már hónapokra előre pontosan tudod azt, hogy miről és mikor fogsz írni. Egy profi blognál akár fél évre előre elkészül a content calendar. Ezzel a zsebedben átláthatod, kézben tarthatod a tartalomkészítési folyamatot. (És könnyebb több szerzővel vinni egy blogot. A tartalomnaptár egy operatív doksi: nem az asztalfióknak írod, hanem a munkádat kell megkönnyítenie.) x_modszer_content_calendar

Valami ilyesmi a célod – nyisd meg bátran az Excelt és kezdj tervezni.

De vigyázz, ne vésd kőbe a terveidet: teszteld a tartalmakat különféle csatornáidon, figyeld, mennyire népszerűek, hányan olvassák a posztokat és hányan osztják meg, és ennek megfelelően módosíts. Légy rugalmas, mert minden stratégia folyamatosan avul. A most olvasott blognak is van publikációs naptára. A HubSpot fenti sablonja csak minta: a naptáradba olyan oszlopokat vegyél, ami a te munkádat segíti.

3. Túl keveset posztolsz. Vagy túl sokat

Az első hónapok a kísérletezésről szólnak. Az egyik, amit meg kell tudnod, hogy milyen rendszeres posztolással érheted el a legjobb eredményeket. A legtöbb esetben heti 2-3 poszt a legjobb megoldás, ez azonban nagy általánosítás. Egyes statisztikák szerint a naponta posztoló blogok több tíz százalékponttal több leadet hoznak, ám mi már láttunk olyat, hogy valaki havi négy erősen szakmai bejegyzéssel szerzett nagy mennyiségű értékes leadet. A legnagyobb hiba: ha hagyod, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen. Teljesen mindegy, naponta posztolsz-e, ha olvashatatlan, rövid szóhalmokat társz az olvasó elé. Az 5 évvel ezelőtti tisztán SEO-alapú blogolás (amikor több ezres hálózatokra linképítés céljából posztoltak párszáz karakteres, sokszor géppel legenerált szövegeket az erre szakosodott szakemberek) ma már halott. Szóval mennyit posztolj? Attól függ, természetesen. Mi a célod a bloggal – látogatószerzés, leadgenerálás? Mi a célközönséged igénye, mennyit tartalmat olvasnak érdeklődéssel? Mennyi tartalmat tudsz hatékonyan terjeszteni? A HubSpot benchmark-adatai szerint (lsd. alább) a legtöbb esetben két-háromnaponta érdemes publikálnod. Ezt az ütemet pedig tartanod egészen addig, amíg nincs 3-400 poszt a blogodon. x_modszer_hubspot_gyakorisag Rengetegnek hangzik, ugye? Ne ijedj meg, olyan módszer ez, amely bizonyítottan működik. A régi tartalmaid ugyanis nem olyanok, mint a tévéreklámok: nem egyszer használatosak, hanem folyamatosan generálják neked a forgalmat. A HubSpot esetében például úgy találták, hogy a látogatók 75, a leadek 90 százaléka a régi posztokból érkezik.
A tartalmaid értékesek, én ezt tartalomtőkének hívom.
Hidd el, megéri legyártani ezt a rengeteg tartalmat, de csak akkor ha valódi értéket adsz vele a célcsoportodnak.

4. Túl sok témáról akarsz írni

Read More

10 ok, amiért minden cégnek blogolnia kéne

Céges blog… A lehetőség adott, mégis kevesen élnek ezzel. Talán nem hallottak még erről. Talán nem tudják, hol kezdjék el. Talán nem találnak szövegírót. Vagy ők is beleesnek abba a csapdába, hogy „majd a jövő héten” elintézik ezt is. Pedig amit a jövő héten intézünk el, az soha nem lesz elintézve. Tapasztalatból mondom, de szerintem … Read more